Premiums, een breed gekozen woord in onze markt, maar wat houdt het werkelijk in? Een premium is een promotioneel presentje wat je krijgt na aanschaf van een bepaald product. Het is dus een beloning voor de consument nadat ze jouw product hebben aangeschaft. Hoe meer mensen jouw premium willen, hoe hoger jouw verkoopcijfers zullen stijgen. 

Benieuwd naar de mogelijkheden? Bij Publi air denken we graag met jou mee, bepalen we samen je doelen en adviseren welke premium past bij jouw campagne. We maken dit volledig visueel en adviseren jou in de benodigde aantallen om je resultaat te bereiken. Neem contact met ons op via 088 0122 800 of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Activeer met relatiegeschenken en premiums

Relatiegeschenken en premiums zijn een belangrijke tool in marketing om je doelgroep te bereiken. Doelgroepen die al deels klant zijn en het deels nog moet worden, althans dat is jouw doel bij het inzetten van een promotioneel geschenk.

Hoe zet je premiums in?

Er zijn verschillende manieren waarop je premiums en relatiegeschenken kunt inzetten bij het activeren van je doelgroep. Afhankelijk van je doel en campagne, kun je aan de volgende campagne denken: 

  • Winacties of give-away campagnes

Winacties gaan vaak gepaard met social media campagnes om snel een groot bereik te creëren. Wanneer jouw klant voldoet aan de voorwaarden heeft diegene kans om een premium te winnen. Zo hebben we voor Haribo een succesvolle winactie georganiseerd met inflatable premiums.

  • Spaaracties

Is je geschenk van een hogere waarde en wil je dat jouw doelgroep wat meer moeite doet dan een eenmalige aanschaf? Dan is een spaaractie jouw ideale campagne.

Voor Pathé bioscopen hebben wij een leuk Pathé popcorn luchtbed gemaakt, vaste klanten sparen punten met hun uitgave. Met deze punten kan je normaliter met korting naar een film, en vanaf heden dus ook gave cadeaus kopen zoals het Pathé popcorn luchtbed.

  • Loyaliteitsprogramma

Wanneer je jouw klanten beloont voor hun loyale koopgedrag dan noem je dat een loyaliteitsprogramma. Bekende programma's zijn punten sparen bij aanschaf van je brandstof. Vaak kan een klant aan het einde van een jaar een mooi cadeau kiezen met deze gespaarde punten. Met regelmaat denken wij mee met zowel b2c als b2b om unieke en waardevolle producten te bedenken voor deze programma’s!

Er is natuurlijk nog veel meer mogelijk en we denken graag met je mee. Geen idee is te gek voor ons. Heb je al een idee of wil je graag een keer met ons brainstormen? Neem dan contact op via 088 0122 800 of stuur een e-mail naar info@publiair.nl.