Zo komt flessenpost wel aan.
Zomer 2017
Waternet lanceerde in de zomer van 2017 de vernieuwde Vaarwater app en dat moest iedere bootbezitter weten. Daarom vroeg communicatiebureau Living the Brand ons voor een doelgroepgerichte actie. Het doel? Laat zoveel mogelijk mensen de vernieuwde app downloaden.
De doelgroep van de Vaarwater app bevindt zich voornamelijk, jawel, op het water. Samen met Waternet werkten we een campagne uit: "awesome impact op het water". Voor deze campagne maakten we twaalf opblaasbare flessen die we bij wijze van flessenpost op het water konden plaatsen. Het ontwerp bedachten we in samenwerking met Living the Brand.
Om het bereik van de campagne zo groot mogelijk te maken, kozen we voor een guerilla marketing tactiek. Daarom hebben we de inflatables zo ontworpen dat Waternet de flessen makkelijk en snel zelf kon plaatsen tijdens marketingacties. Naast een paar vaste plekken zag je de flessen dus ook op tijdelijke locaties ronddrijven.
"Goed voorbereid de boot in" stond er in grote letters te lezen op de brief in de fles. De tekst hebben we op beide zijden van de banner, gedrukt zodat schippers het van zowel bakboord als stuurboord konden lezen. Ahoy!
Zie meer van onze Look Book.
Ze staan te trappelen om je vragen te beantwoorden.
Tijdens kantooruren nemen we binnen 3 uur contact met jou op of bel ons op 088 0122 800.