Awesome Impact for Brands
2023
Het gebruik van opblaasbare premiums kan variëren van bedrijf tot bedrijf en hangt vaak af van hun specifieke marketing- en reclamedoeleinden. Opblaasbare premiums zijn promotionele (activatie) producten die kunnen worden opgeblazen en bedrukt met het logo of de boodschap van een bedrijf. Tegenwoordig kunnen deze opvallende premiums zelfs in de vorm van een product, persoon of logo vorm worden gemaakt.
De premiums worden vaak gebruikt om de merkzichtbaarheid te verhogen en de betrokkenheid van klanten te vergroten bij evenementen, beurzen, promoties en andere marketingactiviteiten.
Tegenwoordig worden inflatable premiums steeds vaker ingezet door merken en bedrijven omdat ze een aantal belangrijke voordelen bieden.
We sommen deze voordelen graag voor je op!
Visuele impact: Inflatables vallen op en trekken de aandacht. Ze kunnen worden ingezet om de aandacht te trekken van mensen op beurzen en evenementen of om extra attentie te krijgen voor een promotie in bijvoorbeeld de supermarkt en andere locaties waar zichtbaarheid belangrijk is.
Custom made: Inflatables kunnen worden aangepast aan verschillende vormen, maten en ontwerpen. Dit maakt ze uitermate geschikt voor verschillende toepassingen, zoals luchtbedden, mascottes, zwemringen en pool floats.
Branding: Als ze goed zijn ontworpen en in lijn met de visuele identiteit van een merk, kunnen inflatables helpen bij het versterken van de merkherkenning en het bevorderen van naamsbekendheid. Inflatables zijn niet voor niets populair als give-away bij winacties, als relatiegeschenk en als onderdeel van een loyaliteitscampagne.
Kosteneffectief: In vergelijking met sommige andere vormen van reclame en branding, kunnen inflatables kosteneffectief zijn. De productiekosten zijn laag bij een hoger aantal.
Interactiviteit: Wist je dat inflatables interactief kunnen zijn? Denk bijvoorbeeld aan publieksitems. Zo kun je een inflatable inzetten als give-away voor bezoekers terwijl ze er tijdens het festival kunnen gebruiken (bv pool floats). Dit kan de betrokkenheid vergroten en het merk of evenement memorabel maken.
Duurzaamheid: Veel inflatables kunnen meerdere keren worden gebruikt, soms wel jaren. Hierdoor is een investering in een opblaasbare premium redelijk duurzaam. Een consument kan er jaren plezier van hebben. Ook het materiaal waarmee een inflatable geproduceerd kan worden is duurzaam. TPU staat voor Thermoplastic Polyurethane en is een kunststof dat zich het best laat omschrijven als de gulden middenweg tussen hard plastic en silicone. TPU is extreem duurzaam omdat het lang meegaat en je er dus extra lang plezier van hebt maar ook omdat het productieproces van deze grondstof milieuvriendelijk is.
Fotogeniek: Mensen vinden het vaak leuk om foto's te maken met inflatables, vooral op evenementen en vakanties. Dit kan leiden tot het delen van foto's op sociale media, wat de zichtbaarheid van jouw merk of product vergroot.
Geschikt voor diverse doelgroepen: Opblaasbare premiums kunnen zowel kinderen als volwassenen aanspreken, wat ze geschikt maakt voor een brede inzetbaarheid.
Fun experience: Opblaasbare premiums worden vaak geassocieerd met vrije tijd, vakanties, zomerplezier en andere positieve ervaringen. Dit kan positieve emoties oproepen bij mensen die ze zien én gebruiken!
Meer weten over Opblaasbare premiums?
Zo, nu je alle voordelen op een rij hebt is het belangrijk om te weten dat de effectiviteit van een opblaasbare premium ook afhangt van het specifieke marketing doel wat je als bedrijf hebt.
Wat hoop je te bereiken met jouw inflatable premium? Is het bedoeld om merkbekendheid te vergroten, de verkoop te stimuleren, leads te genereren of gewoon om plezier en betrokkenheid te creëren?
Daarom denkt Publi air graag met je mee over de inzet van een opblaasbare premium.
Zie meer van onze Look Book.
Ze staan te trappelen om je vragen te beantwoorden.
Tijdens kantooruren nemen we binnen 3 uur contact met jou op of bel ons op 088 0122 800.