Awesome Impact for Brands
2023
Een inflatable premium als thema voor een grote marketingcampagne? Waarom niet!
Taksi lanceerde in de zomer van 2022 een nieuwe campagne. De Taksi Spaaraksi. Met in de hoofdrol een inflatable blauwe slang.
Spaaractie terug van weggeweest
Daarmee was na ruim 20 jaar de bijzonder populaire Taksi Spaaraksi weer terug. Een marketingcampagne met loyalty component. Want Taksi drinken is sparen. En als je genoeg hebt gespaard ontvang je de blauwe Taksi slang. Niet alleen staat de nieuwe blauwe slang prominent op de Taksi verpakkingen, hij komt ook terug in alle communicatie uitingen.
Speciaal voor Riedel BV, het moederbedrijf van Taksi, zijn er opblaasbare blauwe slangen gemaakt in de vorm van een zwemring. De opvallende zwemring is zo ontworpen dat deze door groot en klein gebruikt kon worden in de zee of het zwembad. Door de grootte en detaillistische afwerking is het een opvallende verschijning geworden afgelopen zomers.
Campagne mechanisme
Om zo’n blauwe Taksi slang te krijgen moest je natuurlijk wel wat doen. Riedel BV heeft ervoor gekozen om de blauwe zwemring cadeau te doen als men 5 actie codes van verpakkingen had verzameld. De speciale website, www.taksi.nl/spaaraksi, deed dienst als inleverpunt van de actiecodes.
Niet alleen de verpakkingen waren voorzien van de blauwe slang, ook meerdere commercials met de slang in de hoofdrol werden landelijk uitgezonden. Daarnaast is blauwe slang ook op de social kanalen van Taksi ingezet. Met leuke content en zelfs een Taksi Snake Dance challenge!
Premiums worden vaak gebruikt om de merkzichtbaarheid te vergroten en de betrokkenheid van klanten te vergroten bij campagnes en andere marketingactiviteiten. Dat is met deze zwemring zeker gelukt.
Waarom zou je een inflatable premium inzetten?
Het inzetten van een inflatable premium voor jouw merk kan verschillende voordelen bieden, afhankelijk van je marketingdoelen en natuurlijk de doelgroep. Hier zijn enkele redenen waarom je net als Riedel B.V. ervoor zou kunnen kiezen om inflatable premiums te gebruiken om je merk te promoten:
Hoge zichtbaarheid en aandacht: Inflatable premiums hebben vaak een opvallend uiterlijk vanwege hun grootte, vorm en kleuren. Ze trekken de aandacht van mensen op locaties waar veel mensen samenkomen. Dit helpt je merk op te vallen.
Effectieve branding: Je kunt inflatable premiums gemakkelijk aanpassen met je merklogo, slogan en kleuren. Hierdoor fungeren ze als uitstekende brandingtools. Mensen associëren het speelse en opvallende karakter van het product met je merk, waardoor merkherkenning en merkloyaliteit kunnen toenemen.
Interactie en betrokkenheid: Inflatable premiums hebben vaak een interactief element. Mensen kunnen ze opblazen, ermee spelen en er plezier aan beleven. Dit creëert een positieve ervaring en betrokkenheid bij je merk, waardoor de kans groter is dat mensen positief over je merk praten en het delen met anderen.
Leuke en gedenkwaardige ervaringen: Het geven van of mensen laten sparen voor een inflatable premium kan hen een leuke en gedenkwaardige ervaring bezorgen. Dit kan de perceptie van je merk verbeteren en een positieve associatie creëren.
Vergroting van bereik en virale marketing: Mensen delen vaak foto's en video's van opvallende inflatable premiums op hun social mediakanalen. Hierdoor kan je merk een groter bereik krijgen en zelfs viraal gaan, wat de naamsbekendheid verder vergroot.
Meer weten over Opblaasbare premiums?
Het is altijd belangrijk om goed na te denken of een inflatable premium past bij je merkidentiteit, doelgroep en marketingstrategie voordat je ze inzet. Ze zijn niet geschikt voor alle merken of marketingdoelen, maar ze kunnen uitermate effectief zijn in de juiste context.
Bij Publi air denken we graag met je mee over de productie en inzet van een opblaasbare premium.
Zie meer van onze Look Book.
Ze staan te trappelen om je vragen te beantwoorden.
Tijdens kantooruren nemen we binnen 3 uur contact met jou op of bel ons op 088 0122 800.